Durmanın dayanılmaz hafifliği


Ufak bir İzmir’i ziyaretten sonra, kendimi Jiva’da buldum. Perşembe sabah ve akşam dersinin ardından kendimi Yin yoga dersinin içine bırakıverdim. Sabah güçlü, akşam da daha sakin bir Hatha dersi vermiştim. Her dersin yeri ayrı, hepsinin tadı farklı. Güçlü halin sakinliğe doğru geçişi acayip bir deneyime dönüşebiliyor. Yin yoganın ardından kendimi dün akşam harika hissettim. Ruhum lokum gibi olmuş, yumuşak ve tatlı bir hal, mis…

Bu demek değil ki, her Yin yogadan sonra insan böyle olur. Hayır, her türlü hal mümkün, bu benim sadece dünkü halimdi. Hiçbir hal olmak zorunda değil, herkesin yolu, hisleri, düşünceleri ve deneyimleri kendine, kendince.


Jiva’nın tatlı Yin hocası Derya’nın dersinde, kalabalığa rağmen kendime bir yer bulabildim. "Yaz geldi, yoga rafa kalktı, ertesi mevsime” düşüncesini akşamki derslerin kalabalıklığı yıkıyor. Şaşırıyorum, mutlu oluyorum. Benim için gerçi hiçbir önemi yok. Tek bir öğrencim de olsa, aynı özenle, aynı istekle veriyorum dersimi. Bütün dersler ayrı bir keyif, ama kalabalıkla birlikte hissedilen enerjinin rengi bambaşka oluyor. Bu da es geçemeyeceğim bir gerçek.

Yin yogada hareket ve durmak arasında derin bir fark hem var, hem yok. Bir duruşun içinde derinleşmek, denize dalmak gibi geliyor bana. Dalacağın su belki berrak, belki bulanık. Durduğun anda da hareket devam ediyor insanın nefesinde, içinde, en içinde. Hareket yerine durup, hareketsizlik içinde hareket başladığında, içimde kocaman odalar açılmaya başlıyor. Bildiğim, bilmediğim kapılar, değişik duvarlar, duvarlarda bilmediğim dillerde yazılar, resimler, sorular, işaretler buluyorum.

Bana iyi geliyor yoganın her hali, şu ana kadar yapabildiklerim. Denememiş olanlara da Yin yogayı tavsiye ederim. Bu arada Jiva’da güzel bir eğitmenlik eğitimi daha başlıyor. Benim de ilk sertifikamı aldığım bu sıcak mekandan, yepyeni eğitmen arkadaşların yetişmesi beni mutlu ediyor. Yoganın insanları ve güzel enerjileri birleştirdiğine inanıyorum. Bilgiler, deneyimler paylaştıkça çoğalıyor. Bunun tersi bir durumu düşünmek istemiyorum, hele hele konu başlığı yoga olunca. Yin Yoga 200 saatlik eğitmenlik eğitimini, Devrim Akkaya verecek Jiva’da.
İlgilenenlere duyurulur. Eğitim Kasım’da başlıyor.

Ayrıca çok sevdiğim
Dharma Mittra’nın stilinde yoga yapmak isteyenler, 9-10 Temmuz’da Jiva’da Tuba Oğuz ile gerçekeleşecek olan Workshop’a katılabilirler. Farklı stiller, farklı eğitmenler denemek insanda yepyeni ufuklar açıyor.

Deneyim
kelimesi birçok kişiye anlamsız gelebilir, “bu sözü sevmiyorum” diyeni de çok duydum. Hayat bir deneyim bence. Herkes kendi deneyimlerini biliyor, ancak kendininkini. Başka bir deneyimi anlamak mümkün değil, sadece anladığını zannetmek gerçekleşebiliyor. Bu da güzel bir şey… Sevdiğim bir alıntıyla yazımı noktalamak istiyorum ve herkese güzel & hafif bir hafta sonu diliyorum.


“İnsan hayatı ancak bir defa yaşanır ve kararlarımızın hangilerinin doğru, hangilerinin yanlış olduğunu kestirememizin nedeni, verili bir durumda ancak bir tek karar verebilecek olmamızdır, ikinci, üçüncü ya da dördüncü bir yaşamımız yok ki çeşitli kararları birbiriyle karşılaştıralım.” M. Kundera, Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği’nden



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlk kez yoga dersine gideceklere tavsiyeler

108 sayısı...

Zora dayanmak